De eerste schoolweken...

De eerste schoolweken had ik vooral aandacht voor het zich goed voelen in de klas. Heel wat leuke activiteiten hebben daartoe bijgedragen:
De kleuters maakten “de grote werkmap”. Hiervoor mochten ze kliederen met de handjes in de verf. Sommigen tekenden ook al vormen of hun eigen symbool in de verf. Het wegvegen van die tekening en het opnieuw kunnen beginnen vonden ze heel leuk.
De juf vertelde het verhaal van Dribbels  eerste schooldag. Dribbel kliederde ook in de verf maar dan met zijn pootjes. Wij deden het dus al met de handjes en Dribbel nodigde ons uit om het ook eens met de voetjes te proberen. Wist je dat Dribbel zelfs eens in onze klas is geweest? De pootafdrukken waren het bewijs. Na een hele zoektocht vonden we Dribbel terug in het bureau van de directeur.
In het godsdienstmomentje “zoals de blaadjes van de zonnebloem horen we samen”, kon je echt de verbondenheid in ons klasje al voelen. Stil worden, dankbaar zijn…. heel eventjes lukt dit al. 
En velen onder jullie zullen er waarschijnlijk van opkijken hoe snel je kapoen de symbooltjes van de klasgenootjes leert. Super hé!































































































































Reacties

Populaire posts van deze blog